Vēsture

KĀ SĀKĀS MOTOSPORTS APĒ? ATSKATĀMIES VĒSTURĒ...

Vispirms - daži fragmenti no pagājušā gadsimta 70-to gadu preses.

„Lai paaugstinātu jaunatnes tehnisko zināšanu līmeni un izraisītu interesi par lietišķajiem sporta veidiem, Latvijas ĻKJS CK UN DOSAAF republikāniskā komiteja organizē mopēdistu un motovelosipēdistu krosu pusaudžiem.(...) Pirmajam etapam startu dos 12. septembrī Dores muižas trasē.(...) Sacensībās var piedalīties tikai ar Padomju Savienībā ražotajām mašīnām, Tām jābūt tehniskā kārtībā. Uz stūres rokturu galiem jābūt ar gumiju apvilktiem cieta materiāla apaļiem uzgaļiem. Jābūt 3 elipses veida numura zīmēm (28x32 cm).”G. Putnis, komjaunatnes rajona komitejas instruktors. (Alūksnes rajona laikraksts” Oktobra Karogs”, 1971.g, 26.jūn.)

„Sacensībās motosportā uz starta izgāja zēni, kam vēl nav vadītāju tiesību, taču valsts autoinspekcijas darbinieki viņus par to nesodīja.(...) Par uzvarām individuālajā cīņā LĻKJS CK dāvātās „Zelta ķiveres” saņēma Veclaicenes astoņgadīgās skolas audzēknis Igors Pindris (...) „Zelta mopēda” izcīņas sacensību organizētāji cer, ka daļa no pusaudžiem kļūs par sportistiem un varbūt turpinās mūsu populāro motobraucēju Kārļa Ošiņa, Reiņa Rešetnika un Ērika Kiopes slavenās tradīcijas.”  Ē. Kehris (LTA), „Oktobra Karogs”, 1971.g. 7. dec.

Apē motokross sākās ar pašu zēnu konstruētiem motovelosipēdiem. Vecāku atbalstīti, Apes puikas ķīlēja braucamos, trenējās... Pirmā mototrase bija   pie Kaktiņu ģimenes mājas Klusajā ielā, kur 1971. gadā notika arī pirmās nelielās sacensības. Uzvarētāji izcīnīja  O. Kaktiņa virpoto kausu, vēlāk balvas bija zēnu pašu gatavoti kausi, medaļas  un suvenīri.

Nākamos divus gadus sacensības risinājās Apes nomalē pie  „Mežmalītēm”, lai motorizēto braucamrīku rūkoņa  netraucētu pilsētas iedzīvotājus.Šo trasi tautā  iesauca par "Teterlaipas trasi". Aizrautīgākie  motobraucēji  toreiz bija Ilmārs Palkavnieks, Aigars Slapjums, Ilgonis Karro, Gundars Levans, Juris Liepiņš, Gundars Gailītis, Arvis Turkopols, Andris Pilmanis,Jānis Ērmanis, Zigmunds Ratseps,   brāļi Kaktiņi - Jānis, Guntars un Juris.

Guntars un Jānis  Kaktiņi , kā arī   Jānis Ērmanis   vēlāk brauca   arī  blakusvāģu ekipāžās, Jānis Kaktiņš  labi pieprotot metāldarbus,  joprojām, ja nepieciešams, palīdz  sportistu motocikliem sametināt detaļas.

Gandrīz visi Apes   zēni  tolaik bija ieinteresējušies par motorvelosipēdiem, mopēdiem. Un ne tikai Apē - arī Virešos, Gaujienā, Zeltiņos un citur plašumā vērsās "trokšņu bums", kas daudziem kļuva par pamatu interesei par motoriem, tehniku.

Daudzās sacensībās piedalījās gaujieniešu ekipāža Leonīds Krauze, Juris Nīmants vai  Andrejs Ščerbiņins , perspektīvs jaunais  sportists bija Leonīda  dēls  Kaspars Krauze...                                 Bet tagad  jūsu uzmanībai   "Vaidavas kausa" rezultāti pa atsevišķiem  gadiem, cik  izdevies atrast agrāko gadu preses materiālos...

1974. gadā par Vaidavas kausa " uzvarētāju kļuva Ilgonis Karro.

1975. gadā "Vaidavas kausu" mopēdu klasē izcīnīja Arvis Turkopols. Šo vēsturisko, no pašu zēnu rokām  no  koka  virpoto kausiņu Arvis atdāvināja D.Ozoliņa Apes vidusskolas muzejam.  Motorvelosipēdu konkurencē  sīvā cīņā ar Ilgoni Karro  uzvaru " izrāva" Ilmārs Palkavnieks.

1976. gadā par "Vaidavas kausa" ieguvēju motorvelosipēdu klasē  kļuva Ilmārs Palkavnieks. Mopēdos veiksmīgākais bija Raitis Simsons (Cēsis).

Tad nāca laiks, kad tehniskā sporta organizators ne tikai Apē, bet arī visā Alūksnes rajonā bija Arvīds Levans. Viņš kopā ar Egonu Laicenu, Ojāru Slapjumu  un citiem palīgiem, čakli  strādājot arī pašiem  motopulciņa zēniem,   izveidoja Apes mototrasi tagadējā vietā-  pārskatāmajā „Dauškanu” piekalnē. Tur ar katru gadu  notika  aizvien plašāka mēroga sacensības.

„Apē notika Vaidavas kausa izcīņa jauniešiem ar motovelosipēdiem un mopēdiem. Vienlaicīgi tika arī izcīnītas rajona čempionu medaļas.(...)Rajona čempionu medaļas saņēma G.Levans, A.Slapjums un I.Karro. Visi viņi ir Apes vidusskolas audzēkņi.(...)Komandu kopvērtējumā ar viena punkta pārsvaru uzvaru izcīnīja cēsinieki. Sacensības notika teicami iekārtotā trasē. Tas A. Levana, O.Slapjuma, E .Laicena un citu sabiedrisko aktīvistu nopelns.”O.Saksis, ”Oktobra Karogs”, 1976.g.


Vispirms republikas, vēlāk Vissavienības mērogā par sevi lika runāt toreizējie jaunie Apes (un Alūksnes rajona) motosportisti – Ainārs Karro, Mairis Levans, Indulis Kārkliņš, Aivars Miks un citi.

„Sabiedriskā kārtā jauniešu vadību uzņēmās A. Levans, jo viņa puika par mopēdu vien runāja. Tā kā visi mopēdisti mācījās Apes vidusskolā, tad, direktores atbalstīts ,izveidojās motopulciņš, apvienodams vienpadsmit entuziastus.(...) Pēc pirmajām sacensībām, redzot zēnu ieinteresētību ne tikai braukt, bet arī remontēt savu tehniku, vecāki sāka palīdzēt. Tieši Apē pašlaik ir vislielākie entuziasti, un tieši šeit izveidojās ne tikai pašas pirmās tradīcijas, bet arī zināma tehniskā bāze, protams, visai primitīva, par jauno sportistu vecāku līdzekļiem gādāta, tomēr bāze.Novēlējums palikt nepārspētiem Biķernieku trasē tika izpildīts. Mopēdistu klasē pirmais I. Palkavnieks, otrais I.Karro, ceturtais G.Levans, piektais A.Slapjums.” I.Klajums, ”Oktobra Karogs”, 1976. g. 1. aug.

Pēc Egona Laicena trases priekšnieka pienākumus veica Sandris Janušs. Stāvos trases tramplīnus ar traktoriem līdzināja Aivars Putniņš, Vilis Sprancis, Ilmārs Zass, nebaidoties no šī diezgan  riskantā darba.

Neatlaidīgi, par fanātiski darbojoties motosportā, apenieši spējuši sasniegt daudz. Nav trūcis problēmu – gan finansiālu, gan citu.

Atkal ieskatāmies vēsturē:

Apes pilsētas tautas deputātu padomes izpildkomitejas priekšsēdētāja I. Šalajeva atzīst: „Patīkami, ka zēni nodarbojas ar motosportu (...)Taču šo te darbu vajadzētu vairāk sistematizēt, arī plānot. Baidos, ka tāda vienpusīga aizraušanās var kaitēt personības attīstībai.”Brīžam vēl tagad atskan motoru trokšņa rezonanse: „Ja būtu mana griba, tad neviens puika ar to „stikla griezēju” te neganītos...Jānis Vahers. „Padomju Jaunatne”, 1977. 18.sept.

Pirmajos „Vaidavas kausa” gados mūsu motosportistiem sīvāko konkurenci sastādīja cēsinieki, ogrēnieši, alojieši, Cēsu moto sekcijas „Dzirkstele” sportisti ne reizi vien izcīnīja Vaidavas kausu, un 1978. gadā pēc trīs uzvarām paturēja to „mūžīgā glabāšanā”.

1977. gadā "Vaidavas kausā"  uzvarēja Aldis Simsons (Cēsis)

1978. gads. „Vaidavas kausā”  motociklu klasē uzvarēja Jānis Vilders (Cēsis), bet Alūksnes rajona jauniešu čempionāta medaļas saņēma Ainārs Karro, Mairis Levans, Ilmārs Palkavnieks, Ivars Karķis, Ivars Kalniņš, Guntis Meisters.

1979. gadā Apē notika Latvijas PSR „Zelta mopēda” komandu fināls un individuālais pusfināls gan pilsētu, gan lauku rajonu grupā. Ainārs Karro uzvarēja motorvelosipēdu klasē, mopēdos- A. Airis (Ogre)

1980. gads. Apē tiek rīkotas „Zelta mopēda” desmitgades jubilejas sacensības. Motovelosipēdu klasē 54 dalībnieku konkurencē pārliecinoša uzvara Aināram Karro, Apeniešiem arī uzvara kopvērtējumā un balva – motovelosipēds.

1981. gads .„ Par „Vaidavas kausa” uzvarētājiem kļuva rajona pionieru nama komanda, kuras sastāvā cīnījās un pirmās vietas guva apenieši M.Levans, A.Karro un alūksnietis I.Kārkliņš. M.Levans izmēģināja veiksmi 125 kubikcentimetru klasē un arī uzvarēja. Maira treneris ir brālis Gundars, kas pats šajās sacensībās startēja ārpus konkurences.”A.Lejnieks,”Oktobra Karogs”., 1981.g. sept.

1982. gads.Aprīlī Apē notika LPSR ziemeļu zonas motokrosa pirmais etaps. Apes mototrasē savus spēkus izmēģināja gandrīz divi simti sportistu no 12 komandām.„Vaidavas kauss”  notika  25. un 26. septembrī. Daudzu tūkstošu skatītāju uzmundrināti, motovelosipēdisti startēja 45 un 50 cm3 klasēs , jaunieši ierastajās 125 – 175 cm3 klasēs. Šajā gadā Apē startēja arī pieaugušie krosisti 125, 250, 350, kā arī 500 cm3 klasēs. Pirmo reizi sacensībās piedalījās un kopējā startā devās arī vairāki desmiti blakusvāģu – 650 un 1000 cm3 klasēs:

”Dalībnieki – vienpadsmit sporta meistari, 26 meistarkandidāti, 49 pirmās un otrās klases motokrosisti, nemaz nerunājot par pārējiem, kuru kvalifikācija vēl neatbilst tik augstai klasei. Pavisam šogad uz sacensībām Apē pieteicās 174 motosportisti, kas pārstāvēja 34 komandas. Tajā skaitā 11 mūsu kaimiņu igauņu un viena lietuviešu komanda. (... )Republikas motosporta federācijas priekšsēdētāja vietnieks V. Kleinbergs atzina, ka trase ir ļoti laba, atbilst visām mūsdienu prasībām, ir labi pārredzama. Šeit var droši rīkot jebkuras Vissavienības sacensības.”A.Zaļais, „Oktobra Karogs”, 1982.g. 14. okt.

Šajās sacensībās  250 cm3 klasē motocikliem uzvarēja Valdur Kahro (EE),125 cm3 motociklos jauniešiem un motorvelosipēdos-Indulis Kārkliņš,  spoerta motociklos 125 cm3- Andris Apalups. Z.Zālmaņa izcilajā  fotogrāfijā iemūžināts Andris aiz kritienā lidojošā  Vitālija Bogomazova...

1983. gads. Apē notiek Baltijas čempionāts motokrosā. „Vaidavas kausā” piedalās ap 200 sportistu no vairāk kā 40 komandām, tai skaitā arī Igaunijas un Pleskavas klubi. 5 motociklu klases, katrā notiek divi braucieni. Trasē ir uzcelta tiesnešu un informatoru mājiņa. Komandu cīņā Alūksnes RARA komanda iegūst 1. vietu, bet Mairis Levans izcīna 3. vietu.Ainārs Karro un citi Apes jaunieši ar vecāku atbalstu būvē minimotociklus.Gundars Levans izcīna sporta meistarkandidāta nosaukumu.

230 cm3 klasē uzvaru izcīnīja Aivars Leoks(EE). 50 cm3 klasē motorvelosipēdiem vinnēja K.Vaht (EE), 125 cm3 motocikliem Ģ.Mūrnieks, 350 cm3 motocikliem- J.Melgalvis (Valmiera).

1984. gads. Apē notiek „Zelta mopēda” PSRS čempionāts. Piedalās 42 komandas, ap 350 sportistu no Krievijas (KPFSR), Igaunijas , Lietuvas, Latvijas. Apes trase atzīta par vienīgo līdzvērtīgo trasi Biķerniekiem.

„Vaidavas kausa”  laureāts- V. Bobkovs. 45 cm3 Motovoelosipēdu klasē uzvarēja R.Ruciņš (Valmieras p/s "Skaņaiskalns"),  50 cm3 klasē - E.Skopāns  (Gulbenes kolh."Spars").250 cm3 klasē uzvar Aivars Leoks no Igaunijas(Somerpalu.) 125 cm3 klasē - Andris Ķikulis no p/s "Ogre" ,350 cm3 klasē veiksmīgākais -  E.Demiters no Liepājas "Atlantijas",

Startā devās  blakusvāģu ekipāžu rekordskaits – 41, starp kurām neatklaidīgi cīnījās arī apenieši Jānis Kaktiņš un Jānis Ērmanis. Sasummējot punktus, „Vaidavas kausu” komandu vērtējumā izcīna Jelgavas rajona kolhoza „Nākotne” komanda.

Apes motosportistu izlasē 1984.gadā  ir  pavisam 27 dalībnieki un 5 kandidāti.Tiek iegādāta speciāla automašīna motosportistiem.

1985. gads.

Apē notiek ne tikai tradicionālais motokross „Vaidavas kauss”, bet arī jau otro reizi – Vissavienības „Zelta mopēda „ izcīņa. Par šīm cīņām, kur piedalījās ne vien 194 zēni un 4 meitenes,  presē  rakstīts: "Visaugstāko panākumu guva K.Krauze, izcīnot pirmo vietu "rūķīšu"(jaunāki par 12 g.) 50 kub.cm.mopēdu klasē. R. Keomeģis-3.vietu 45 cm3 klasē, R. Rāgs bija 8.v.ietā. Iepriecināja (...) L.Timofejeva, startējot 45 kub, cm „lietpratējos”. Parādot māku, labas iemaņas pielijušajā trasē, viņa kļuva par sacensību uzvarētāju un speciālistu skatījumā var kļūt par labu motobraucēju” .Valters Reigass, „Oktobra Karogs”, 1985.g.14. okt.

"Vaidavas kausā"  uzvarēja Zigmunds Rudovics (Saldus).

1986. gads. „Vaidavas kausu” komandu vērtējumā  izcīnīja Liepājas motoklubs „Atlantija”.Pavisam piedalījās 46 komandas, katrā 4 dalībnieki.

125 cm3 klasē no 56 dalībniekiem uzvarēja U.Odiņš, M. Levanam 3. vieta, A. Karro – 6. vietā.

1987. gads. „Vaidavas kauss” – 39 komandu konkurencē atkal liepājniekiem. Lielisku sniegumu 500 cm3 klasē rāda Viesturs Gaušis , diemžēl uzvarēt viņam liedza tehnikas kļūme.Uzvara- Normundam Dūčim.

Augustā Apē notika  PSRS čempionāts motokrosā, kurš bija teicami noorganizēts. Apes mototrasē  atkal jauni uzlabojumi, pilnveidojumi. Trases apļa garums – 2,7 km.

RARA motoklubam iegādāts autobuss.Nodibināts tehniskais sporta klubs (TSK)”Ape”.

1988. gads. "Vaidavas kausā" piedalās ap 50 komandas. Viskuplākais dalībnieku skaits – 125 cm3 jauniešu klasē, tādēļ tika rīkoti 2 pusfināli. M. Levans – 500 cm3 klasē – 3. vietā.UZvarētājs_ V. Bobkovs.

Pirmo reizi sacensībās bija redzams starts ar motociklu „Yamaha” , kas tomēr salūza... (Būtu interesanti uzzināt, kurš  sportists ar to brauca?) Pirmo reizi  notika  loterija uz ieejas biļetēm ( tika izlozēti mokiks, velosipēds, ledusskapis).

1989. gads. „Vaidavas kausā” startē 42 komandas, vairāk nekā 300 sportistu. uzvarētājs- Viesturs Gaušis!

Šajā gadā Apes motokrosisti piedalījušies 34 sacensībās. Mairis Levans – Latvijas čempions 500 cm3 klasē. No sacensībām Ungārijā Apes motosportisti pārveda kausu par 4. vietu .

1990. gads. "Vaidavas kausu" pirmo reizi Arvīda Levana vietā  organizē viņa dēli  Gundars un Mairis.

Bez citiem sportistiem „Vaidavas kausā” piedalās 7 starptautiskās klases sportisti: A.Siņicins, A.Ļedovskojs (viņam uzvara, kā arī tālākais lēciens, tāpat kā V. Gaušim – 32 metri), N.Dūčis, U.Odiņš, A.Krestinovs, A.Zorins, S.Kolodkins, Ā.Leoks, M.Levans.

Jurijs Kovgers – Latvijas čempions 500 cm3 klasē.Mairis Levans – Latvijas čempions 250 cm3 klasē.Apes motosporta  komandai Dienvidslāvijā – 5. vieta. Kopvērtējumā Eiropas kausā junioriem – 5. vieta

1991. gads. ”Vaidavas kausā” uzvarētāji  Normunds Dūčis (250 cm3), kā arī  igaunis Avo Leok- 125 cm3 junioriem.

Sacensības vēro vairāk nekā trīs tūkstoši skatītāju. Pasākumu  kuplināja „Jumpravas koncerts”, tradicionālā loterija.

1992.gads. "VK"250 cm3 atkal uzvar Normunds Dūčis, aiz viņa_Mairis Levans un Uldis Odiņš.125 cm3  klasē uzvarēja Agris Ļitvinovs, tālākajās vietās Leons Kozlovklis un Jānis Kļaviņš.

1993. - VK  80 cm3 klasē uzvarētājs -  Andis Baldiņš (Valmiera) . Līdz 250 cm3 klasē  uzvarētājs- Mairis  Levans, aiz viņa Juri Ruul (igaunis, kurš pārstāvēja "Cīravu"), 3. vietā - V.gaušis (komanda "Gaušis un Co")

1994. gads. „Šogad sacensības sākās sestdien ar mototriālu. Tajā par uzvarētāju kļuva liepājnieks Raimonds Baltgalvis.(...) Neapšaubāmi lielāko interesi izraisīja 250 kubikcentimetru klases brauciens, jo šeit brauca arī abi apenieši Mairis Levans un Jurijs Kovgers....Tiesa ,neko citu kā Apes motokrosistu dubultuzvaru, līdzjutēji jau arī nebija gaidījuši. (...) Toties blakusvāģu klasē dominēja igauņi”.

G. Levans: „Mums pirmoreiz Baltijā izdevās ieviest diferencētās starta naudas, atkarībā no sportistu meistarības no 10 līdz 50 lati. Mums bija arī vislielākais balvu fonds Baltijā – 5000 lati.(...) Bija arī sponsoru rekordskaits.(...) Vēl gribētu teikt paldies arī apkārtējo zemju īpašniekiem, kuri, kaut arī motokross radīja reālas neērtības, bija saprotoši un ļoti atsaucīgi.Āris Upenieks. „Malienas ziņas”, 1994.g.21.maijs.

tātad, 1994. gada VK  uzvarētāji: 250 cm3- Mairis Levans,  otrais -  Jurijs Kovgers(abi divi -Apes sportisti),  trešais - Raimonds Baltgalvis.

80 cm3 - Mārtiņš Fricis (Jāņmuiža)

1995. gads. Šajā gadā „Vaidavas kauss” kļūst īsti starptautisks, jo tajā piedalās sportisti ne vien no Latvijas un Igaunijas, bet arī no Beļģijas un Francijas. Krosu stipri pabojāja sliktie laika apstākļi – lietus. Toties lielāka kā iepriekš bija rajona firmu atsaucība. Sportiskajā ziņā gan augstāk par francūža Denya Tetelina 9. vietu gan rietumnieki netika. "Vaidavas kauss" bija arī viens no Latvijas čempionāta posmiem.

Par uzvarētāju  250 cm3 klasē negaidīti kļuva igaunis Juri Ruul, Avo Leokam otrā vieta. M. Levans – 5.v., J. Kovgers - 7. v. 50 cm3-Henri Prik (EE),80 cm3- Mārtiņš Fricis.

Pārtraukumā starp braucieniem muzicēja grupa „Linga”, kas sniedza koncertu arī iepriekšējā vakarā.

1995. gadā Apes motosportisti piedalījās Holandes atklātajā čempionātā 250 cm3 klasē. M.Levanam 19,. bet J.Kovgeram 21.vieta. Vēl viņi startēja arī Beļģijā un Francijā.

1996. gads. 60 cm3 klasē uzvarēja igauņi: Aigar Leok, aiz viņa – Edik Kuusk. 80cm3 klasē kopvērtējumā aiz uzvarētāja  R. Baldiņa palika igaunis Juss Laanso, kuram bija neveiksmīgs otrais brauciens. Trešais – Lauris Freibergs.Ļoti spēcīgs sastāvs šajā „Vaidavas kausā” bija  tieši solo klasēs.Taču sacīkšu „nagla” , neapšaubāmi, bija divu Baltijas labāko motokrosistu M.Levana un Avo Leoka divcīņa, ko par labu Mairim atrisināja tehniska kļūme ar Avo motociklu  un  250 cm3 klasē 1.vietā Mairis Levans.

”Vairāk nekā 200 braucienus pēc kārtas Mairis ir nobraucis bez izstāšanās. Tas neapšaubāmi ir visai unikāls rezultāts, kur ir arī milzīgs motokluba „Ape” mehāniķa Viestura Kazaiņa nopelns”.Āris Upenieks, „Malienas ziņas”, 1996.g.23.maijs.

1996. gadā Api apmeklēja Vācijas motokrosa speciālisti, un atzinīgi novērtēja trases piemērotību pasaules čempionāta rīkošanai.

1997. gads. „Vaidavas kausā” 60 cm3 klasē , tāpat kā pērn, uzvarēja igaunis Aigars Leoks. Viņš startēja arī 80 cm klasē, zaudējot tikai galvastiesu garākajam igaunim Juss Laanso. Viens no pašiem jaunākajiem sportistiem šajās sacensībās bija Raivis Levans.

”Katrā ziņā vārds „Aigars Leoks” pēc gadiem desmit var izskanēt visā pasaulē. Diemžēl nākas secināt arī ko bēdīgu - tajā laikā latviešiem būs grūti konkurēt ar igauņiem...(...) Lielie motokrosisti startēja vienā kopīgā „barā”. Ā.Upenieks,, „Malienas Ziņas”, 24.05. 1997.

 Kopvērtējums tika noteikts 125 + 259 +500 cm klasēs. Nestartējot Avo Leokam, uzvarēja Agris Ļitvinovs, otrais – M.Levans, trešais – J.Ruuls. J.Kovgeram nācās izstāties...

1998. gads. VK-25.  50 cm3 klasē startēja apenietis Matīss Karro - piektā un otrā vieta kopvērtējumā deva 4. vietu. Otrais – E.Siliņš, trešais – igaunis Martins Leoks. 60 cm klasē : Z.Šteinbergs, K.Baltgalvis, Taavi Nassar. 85 cm3 – pilnīga igauņu dominante: Tanel Leok, Edik Kuusk, Henri Remma.

Open klasē (bez Avo Leoka) – uzvarēja „ uzlecošā zvaigzne” Lauris Freibergs, 2. vietā A.Ļitvinovs, 3. v. – Mairis Levans.

Sacensības vēroja arī FIM inspektors Valters Andžels, kurš izstaigāja visu trasi un atzina, ka tā atbilst oficiālu starptautisko sacensību rīkošanas prasībām. Apes mototrase un veiksmīgā sacensību organizācija  kļuva starptautiski atzīta, un līdz ar to bija iespējams  jauns pakāpiens Apes motokrosa attīstībā   - Eiropas čempoināta posms.

1999. gadā Apē  26. "Vaidavas kausa" ietvaros  notika  Eiropas čempionāta „A” zonas posms, kur startēja astoņu valstu motobraucēji. Pirmajās divās vietās – Dānijas  motosporta līderi Mikkels Kaprani (Michael Caprani) un Bo Vang, 3. vietā zviedrs Kalle Karlson. Mairim Levanam, startējot ar savainotu roku, 16. vieta.

Sacensībām noslēdzoties, „Vaidavas kausa” rīkotāji uzklausīja viennozīmīgu viesu atzinību par šo teicami noorganizēto pasākumu.Apmeklētāju skaits sasniedza četrus tūkstošus.

                     Arī nākošajā desmitgadē  VK turpinās ar starptautisku skanējumu,  gan saglabājot vecās tradīcijas, gan veidojot jaunas.

2000. gadā VK-27.  Open klasē uzvar Lauris Freibergs.

2001.gadā VK-28. Open klasē uzvar Mairis Levans.

2002. gadā VK -29. Open klasē uzvar Leons Kozlovskis.

2003. gadā Vaidavas kausam 30.jubileja.  Open klasē uzvar Mārtiņš Aleksandrovičs.  Jaunumi trasē- tiek izveidota motociklu mazgātuve un gājējiem ērts tunelis zem trases.

2004.gadā  31."Vaidavas kausā" uzvar Toomas Triisa(EE)

2005.gadā  32."Vaidavas kausā" uzvar  Lauris Freibergs.

2006. gadā 33.Vaidavas kausā uzvar Tanel Leok (EE)

2007. gadā 34. Vaidavas kausā uzvar Tanel Leok (EE)

2008. gadā  35. Vaidavas kausā uzvar Tanel Leok (EE)

2009. gadā  36.Vaidavas kausā uzvar Tanel Leok (EE)

2010.gadā 37. Vaidavas kausā uzvar Ivo Šteinbergs.

                                                  2011. gads, 14.- 15.maijs.-  "Vaidavas kauss 38."

VK notiek kopā ar Latvijas čempionāta 2.posmu. Uz starta stājas dalībnieku rekordskaits- gandrīz 400, tai skaitā 33 jauniešu  komandas  un 36 - pieaugušo.

Godalgotais trijnieks:

MX1 klase: Augusts Justs,Toms Macuks, Vytautas Bučas (Lietuva)

MX2 klase: Priit Ratsep (Igaunija),Jānis Kārkliņš,Vjacheslav Golovkin (Krievija)

Mini MX klase:Henri Remma (Igaunija), Emīls Karro, Claus Oliver Pajuli (Igaunija)

Kvadri Open: Kārlis Meldrājs, Edgars Meņģelis, Mikus Neško

"Zelta mopēds" balvas izcīņā piedalījās ap simts lielu un mazu braucēju .Standarta mopēdu klasē  uzvarēja Ainārs Karro, Sporta klasē - Dagnis Skurulis, divātrumu (2A) mopēdos - Agris Supe.

Uzvarētāji Senioru  klases vērtējumā - Saulius Stankus (Lietuva), Veterānos-Atis Alžāns, Dāmu klasē - Samanta Josta.

Tālākā lēciena autors Klētskalna tramplīnā- Jānis Kārkliņš (42 m).

Blakusvāģi: Motokluba "Ape"  blakusvāģu ekipāža  Gints Kaktiņš/Gints Harju izcīnīja 7. vietu no 17. ekipāžām.

                           LAMSF  veiktajā aptaujā  motokross "Vaidavas kauss" atzīts par  2011.gada labākajām Latvijas mēroga motokrosa sacensībām.

                                                   2012. gads. 39."Vaidavas kauss" -

atkal kopā ar Latvijas čempionāta motokrosā 2. posmu.Kārtējo reizi pārspēts dalībnieku skaita rekords- 430, kas sacentās gandrīz 30 dažādās klasēs.Pārstāvētas  6 valstis: Latvija, Igaunija, Lietuva, Krievija, Somija, Nīderlande.Sacensības bija raksturīgas ar neierasti saspringtām cīņām, kad uzvarētājus noteica  pat sekundes simtdaļas.

Uzvarētāji pa klasēm:

MX1 klase: uzvarēja Augusts Justs (Motosports Racing Team),

MX2 klase: uzvarēja Dāvis Ivanovs (MX Moduls),

Mini MX klase: Raivis Levans  (MK "Ape"), Emīls Karro 4.vietā.

Dāmu klasē uzvarēja Samanta Josta (MK "Ape").

Blakusvāģos veiksmīgākie: Etjēns Baks (Nīderlande)/ Kaspars Stupelis (LV)

Sacensībā par tālāko lēcienu Klētskalna tramplīnā  savu pērno  rekordu pārspēja  Jānis Kārkliņš, aizlidojot 49 metrus!

"Zelta mopēda"  dalībnieki  un viņu līdzjutēji  atkal   pārsteidza ar azartu un atraktivitāti -  un  interesanti  bija visiem!

 2013. gads - Apē notika jau 40. "Vaidavas kauss"- APAĻA JUBILEJA! 

Startēja visas motociklu klases, jo paralēli notika Latvijas čempionāta 2. posms.

Galveno "Vaidavas kausu" MX1 klasē jau 3. reizi pēc kārtas izcīnīja Augusts Justs.

Rezultātus skatīt   mājaslapas sadaļā "Rezultāti!"

Jautrs bija   "Zelta mopēda" brauciens.  Apē sen neredzēts -   Retro moto kross.

Šoreiz  varēja ne vien vērot motosporta cīņas trasē, bet arī  atskatīties uz iepriekšējo gadu desmitu moto norisēm.Motokrosa veterāni  pulcējās atsevišķā Fanu  teltī, kur dalījās atmiņās un  rakstīja autogrāfus uz īpašajiem jubilejas plakātiem.  Citā  teltī  bija motokrosam veltīta  fotoizstāde(tā pēc tam bija apskatāma Apes tautas namā, Alūksnē, Lejasciemā, Gaujienā). Notika tradicionālā  loterija uz ieejas biļetēm, un divi laimīgie (no Smiltenes un Jaunlaicenes) aizveda  mājās vērtīgas balvas.

Sestdien  pēkšņais, orkānam līdzīgais   negaiss ar lietu  vakarpusē  pārpludināja trasi, tādēļ  dažus pēdējos  braucienus  organizatori bija spiesti  atcelt.

Vakarā  22.00 Apes tautas namā  notika Retro ballīte līdzjutējiem, kuru vadīja DJ UFO un citi motosportiski dīdžeji.

                                   2014. gads, 41. Vaidavas kauss. Sacensības ieiet jau piektajā gadu  desmitā.

Trasē dodas 94 motosportisti un vairāk kā 70 mopēdisti.Prestižajā MX1 klasē pārliecinoši uzvar par "igauņu ekspresi" dēvētais Tanel Leok, aiz viņa - Dāvis Līvs un Lauris Freibergs.  "Eks-apenietis" Edgars Rudītis 5. vietā,  alūksnietis Kristers Kovgers - 7.

MX2 klases vērtējumā labākie: Arminas Jasikonis (Lietuva), Kārlis Sabulis un Andre Park (Igaunija).

Blakusvāģu klasē piemās divas vietas aizņem igauņi  M.Soon/T.Koiv, K. Varik/E.Koiv, trešie- Modris Štelle/Artūrs Linters. Motokluba "Ape" pārstāvji Gints Kaktiņš/Gints Harju - septītie, bet gaujienieši Jānis un Pēteris Jegorovi - astotie.

Mini MX klasē  uzvar  Raivis Levans (MK Ape"). Apenietis Guntis Lakstīgala -15.v. Emīls Karro- tikai 17.v., (jo pievīla tehnika).

Senioru klasē nepārspēts paliek Raimonds Baltgalvis, 2. v.- alūksnietis Jurijs Kovgers ("Dako Ziemeļvidzeme"), 3.v Intars Janbergs.

"Zelta mopēds": Sporta klasē pirmajā vietā Ingus Bērziņš, 2-ātrumu klasē Oļegs Kaseckins. Mopēdu blaksvāģos 1.vieta  apeniešem Ralfam Raipalim un Ritvaram Repulim, 3. vieta Artura un Oskara Zaķu ekipāžai no Apes. Standarta klasē uzvarēja "baltās žaketes" īpašnieks Ainārs Karro. Komandu sacensībās veiksmīgākā bija "Pirra Team Ape".  Mopēdu sacensībās startēja arī  viens no sacensību ilggadīgiem veidotājiem Gundars Levans. Viņam  šis "Vaidavas kauss" izrādījās pēdējais, jo  jau tajā pašā vasarā pavadījām viņu uz mūžības mototrasēm... 

2015. gada 17. maijs, "Vaidavas kauss" - 42.

 Piedalās  sportisti no 5 valstīm- bez Baltijas valstīm vēl arī Krievijas un Baltkrievijas parstāvji.

 Biedrības "Motoklubs Ape" un tās vadītāja Maira Levana rīkoto sacensību organizēšanā iesaistījušies vairāk kā 100 dažādas organizācijas un privātpersonas. 

Vispirms  ar piemiņas brīdi atceramies  sacensību ilggadīgo rīkotāju un dalībnieku Gundaru Levanu...Tad starts apvienotajam MX1/MX2 braucienam.

Prestižajā MX1 klasē pirmo reizi  Apē uzvar Dāvis Ivanovs.  Aiz viņa: Gert Krestinov (Igaunija), 3. vietā Matīss Karro.

MX2 klase_ Kārlis Sabulis, Andris Valts, Jan Jakobson (Igaunija). Vairis Aļeksējevs - 4.v.

                      Klētskalna tramplīnā tālākais lēciens  Dāvim Līvam (48 m).

Mini MX : Martin Leppik, Juss Maidla, Targo Tintso (Igaunija). Apenietis Guntis Lakstīgala- 5. v, Emīls Karro ("MK Ape")-13.v. 

Blakusvāģi: G.Gordejev/M.Mill, gaujienieši Jānis un Pēteris Jegorovi ("Dako Ziemeļvidzeme")-4.vietā.

Seniori: Raivo Freibergs,  alūksnietis Jurijs Kovgers ("Dako Ziemeļvidzeme") , Jānis Mironovs.

A30+ : Ronalds Baldiņš, Mareks Lavrovs, Aleksandr Sazanavec(Baltkrievija)

"Zelta mopēds":

 Standarts - Toms Leitis, Ainārs Karro, Regnārs Gabranovs.  Toms Leitis saņēma arī  Gundara Levana piemiņai veltīto ceļojošo kausu.

Sporta klase: Matīss Karro, Dagnis Skuruls, Ingus Bērziņš .

Divātrumu klase: Kristaps Duks, Arvo Matheuss, Oļegs Kaseckins

Mopēdu blakusvāģi: Ralfs Raipalis/Ritvars Repuls; Arturs un Ozkars Zaķi, Mārtiņš Vītolnieks / Roberts Voropajevs

Komandu vērtējums: "Motoklubs Ape" (ar 16 dalībniekiem), "Liesma", "Valkas vanagi".

Tradicionālās ieejas biļešu loterijas vērtīģās balvas - zāles pļāvējs un augstspiediena mazgātājs aizceļojauz Alūksnes novada Jaunlaiceni un Liepnu. Jaunajā Fanu teltī ar spēlēm darbojās bērni, gan līdzjutēji iegūt autogrāfus uz VK laureātu plakātiem. Matīss Karro bez tam dalīja autogrāfus uz sava īpašā plakāta. Sportistu ērtībām  šogad  bija paplašināta motociklu mazgātuve. Arī trasē bija izmaiņas, par ko bija gādājis distances priekšnieks Sandris Janušs.

 

                                    2016. gada 22. maijs, "Vaidavas kauss" notika  jau 43.reizi pēc kārtas.

Bija gan  tradicionālas motokrosa  vērtības, gan jaunumi!  Motokross Apē vienmēr ir  kā  sporta svētki, sportistu un līdzjutēju tikšanās,  adrenalīns, ātrums, azarts, prieks-  un arī neizbēgami vilšanās sūrums, ja kādam nepaveiksies,jo tas ir sports.  Atkal pēc pārtraukuma Apē kopā ar "Vaidavas kausa izcīņu" notika  Latvijas čempionāta posms solo klasēm.Jaunums - ieejas biļetes iegādājas arī sportisti, bet viņiem vairs nav īpaša dalības maksa par startu sacensībās, un arī viņi var piedalīties loterijā.

"Zelta mopēds" pirmo reizi notika LaMSF čempionāts ar vērtējumu sešās  klasēs. Arvīda Levana vārdā nosauktajā  Apes mototrasē pulcējās sportisti no piecām valstīm, kā arī skatītāji no daudziem Latvijas novadiem un Igaunijas. Apē šogad  aizsākās Aināra Karro un viņa domubiedru rīkotais čempionāts mopēdu sportā, kas  turpināsies vēl 7 posmos. Vairāk kā 50 dalībnieki aizrautīgi  cīnījās par vērtējumu sešās klasēs,  vienlaikus neaizmirstot arī par interesantu noformējumu.  Pats Ainārs bija nenogurdināms un  startēja gan mopēdu, gan Mini MX klasēs,  kopā iziedams uz starta sešas reizes! 

  “Dienas moments, manuprāt, bija tas, ka Ilgonis Karro – “Vaidavas kausa” uzvarētājs tālajā 1974. gadā,  ilggadīgs   mopēdu meistars un braucējs – atkal, pēc 43 gadiem, kāpa uz pjedestāla”,  saviļņots saka  viens no sacensību organizatoriem Mairis Levans. “Līdzīgi arī pieredzējušais Vilmārs Zaķis atkārtoti  ir starp uzvarētājiem  mopēdu klasē. Tur piedalās gan tēvi, gan  dēli, turpinot  Apes motosporta tradīcijas ”.

ZM-16 (līdz 16 g.v.) klasē pirmo vietu kopvērtējumā divu braucienu summā  izcīnīja “Motoklubs Ape” sportists Regnārs Gabranovs, otro vietu izcīnīja „Valkas Vanagi” pārstāvis Rojs Gredzens, bet trešajā vietā ierindojās Patrick Poldma no Igaunijas. Arī ZM16+ klasē uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena kāpa vietējais sportists  Toms Leitis (“Motoklubs Ape”). Viņš saņēma arī Gundara Levana piemiņai veltīto ceļojošo kausu.  Otro vietu posmā izcīnīja Dagnis Skurulis, bet trešo vietu -  Ainārs Karro. ZM 2A klasē pārāks izrādījās Aināra brālis Ilgonis Karro (“Motoklubs Ape”). Otro vietu ieņēma Arvo Matheus, bet trešo – Ilgoņa komandas biedrs Vilmārs Zaķis. ZM Meiteņu klasē goda pjedestāla augstāko pakāpienu iekaroja igauniete Valdas Marlejen, otro vietu izcīnīja Laura Skurule, bet trešo – igauniete Katrin Kibbal. ZM Sports klasē uzvaras laurus plūca Ainārs Karro no Karro MX, otrajā vietā Dagnis Skurulis, bet trešajā „ Motoklubs Ape” pārstāvis  Renārs Karro.

Vaidavas kausā vienmēr apbalvotas tiek arī mopēdu blakusvāģu komandas. Uzvarēja “Motoklubs Ape” pārstāji  brāļi Arturs un Oskars Zaķi, otrajā vietā igauņi  Patric Poldma un Tenno Alamaa, trešajā Ralfs Raipalis un Ritvars Repulis (“Motoklubs Ape”).  Mopēdu komandu vērtējumā triumfēja mājinieki – “Motoklubs Ape”, tālākajās vietās – “Valkas Vanagi” un “Liesma”. Neatkārtojamu gaisotni  braucienu laikā radīja Zelta mopēda “krusttēva”, Gundara Levana drauga Kaspara Upaciera jeb UFO  uzstāšanās, pielāgojot sacensību norisei jautro   dziesmu par džekiņu, kas ir “baigi foršs”.
              „Vaidavas Kauss” notika vienlaikus  ar Latvijas čempionāta solo motocikliem otro posmu, tādēļ sportisti saņēma gan  tradicionālos “Vaidavas kausus”, gan arī  čempionāta kausus.
Prestižajā MX1 klasē  jau otro gadu pēc kārtas  uzvarēja „MX Moduls” sportists Dāvis Ivanovs, kaut arī pirmajā braucienā veiksmīgāks bija Ventspils motokluba „Rodeo” braucējs igaunis Priit Ratsep, kopvērtējuma otrās vietas ieguvējs. Trešais -  „MX Ādaži” pārstāvis Toms Macuks.

Tālākā lēciena autors Gints Filipsons  Klētskalnā  sasniedza 46 m,  tramplīna rekordu - Jāņa Kārkliņa “aizlidotos” 49 m tomēr  nepārspējot.


MX2 klasē pirmo vietu pārliecinoši, uzvarot gan kvalifikācijā, gan abos sacensību braucienos, izcīnīja Dāvja komandas biedrs Kārlis Sabulis, tālākajās vietās  Igaunijas pārstāvis Karel Kutsar un „Ghetto MX Team” sportists Indrek Magi. Gaujienietis Vairis Aļeksējevs ( “Dako Ziemeļvidzeme”) šajā konkurencē ierindojās astotajā vietā.
MX125 klasē uzvaras laurus plūca Daniil Balandin no Krievijas. Otro vietu  izcīnīja Latvijas sportists, motokluba „Kalsnava MB” pārstāvis Rainers Žuks, savukārt trešo vietu ieņēma Ventspils motokluba „Rodeo” sportists Toms Babris.
Veterānu klasē pirmais nepārspēts  palika „MX Ādaži” vadītājs Leons Kozlovskis, kurš pēc tam  meta izaicinājumu arī MX1 distancei.  Otro vietu  ieņēma „CAMK Latgale” sportists Raivo Freibergs, bet trešajā vietā ierindojās sporta kluba „X99/ Slīterāni” pārstāvis Mareks Lavrovs.
Mini MX klasē pārāki šoreiz izrādījās Igaunijas pārstāvji, pirmo vietu ieņemot Marko Lepik, bet otro Targo Tintso. Labāko trijniekā tomēr izdevās ielauzties vienam latvietim, motokluba „Litene” braucējam apenietim  Guntim Lakstīgalam (3. vieta). Mājinieks Raivis Levans  (“Motoklubs Ape”) bija pārliecinoši vadībā  gan kvalifikācijā, gan abos sacensību braucienos, tomēr trīs apļus pirms sacensību beigām tehnisks defekts diemžēl  lika viņam izstāties.
Senioru klasē  uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena - Igaunijas sportists Aivo Rabbi. Otro vietu posma izcīnīja Jānis Mironovs, pārstāvot „CAMK Latgales” motoklubu, bet trešo vietu izcīnīja Ventspils motokluba „Rodeo” vadītājs Arvis Sanders. ”Motokluba Ape” pārstāvji Valdis un Dzintars Medņi -11. un 12.vietā.


Ieejas biļešu loterijas galvenā balva – zāles pļāvējs “Husqvarna” – šoreiz aizceļoja uz Ogri.  Bija  arī vairākas  pārsteiguma balvas. Fanu teltī pulcējās motosporta veterāni, visi interesenti varēja saņemt  jauno  plakātu ar laureātu sarakstu, aplūkot fotoizstādi. Iepriekšējā - sestdienas vakarā- Apes tautas namā līdzjutēji ballējās Moto Disko ballē kopā ar DJ Japāni. 


Par sacensību organizāciju  no sportistiem arī šogad   saņemti  atzinīgi vārdi. Patikusi arī pati trase, bagāta ar interesantām virāžām un tramplīniem, kas tika startam  rūpīgi sagatavota sacensību direktora Sandra Januša (jeb Sančo) vadībā.  Tādēļ “Motoklubs Ape” vārdā  sirsnīgi  pateicības vārdi tiek sūtīti visiem tiem  daudzajiem cilvēkiem, kas ar savu atbalstu arī šogad  piedalījās šī vērienīgā  pasākuma sagatavošanā un norisē.
                 Ja nu gadījumā kāds Zelta Mopēds balvas izcīņas dalībnieks vēl nav saņēmis 43.Vaidavas kausa izcīņas piemiņas medaļu, tad to var saņemt, sazinoties ar organizatoriem vai MaxMoto veikalā Rīgā!
               Informācija arī mājaslapā www.vaidavaskauss.lv. Visi, tai skaitā tie, kam šoreiz neizdevās redzēt sacensības klātienē,  pateicoties filmēšanas komandai, Vaidavas kausa norisi var noskatīties straume.lmt.lv arhīvā : http://straume.lmt.lv/lv/video-saraksts/vaidavas-kauss . Savukārt rezultātu tabulas  pa motociklu klasēm iespējams aplūkot šeit: http://www.mylaps.com/en/events/1270335

                          2017.gada 14. maijā notika  VAIDAVAS KAUSS - 44".

Līdz šim nepieredzēti aizraujošas sportiskās “intrigas” norisinājās  “Vaidavas kausa” izcīņā Apē. Vairākās motociklu klasēs cīņas par godalgotajām vietām norisinājās  līdz distances pēdējiem metriem.
Arvīda Levana vārdā nosauktā Apes mototrase  jau 44. reizi pulcēja sportistus un līdzjutējus uz  motokrosu, daba savukārt lutināja ar  necerēti siltu un saulainu laiku.
Pārliecinošu,  stabilu sniegumu abos MX1 klases sacensību braucienos demonstrēja pieredzējušais Pasaules čempionāta dalībnieks igaunis Tanels Leoks, un līdz ar to  kļuva par pirmo sportistu, kurš  galveno Vaidavas kausu izcīnījis sesto reizi !
Tālākajās vietās uz goda pjedestāla – igaunis  Karels Kutsars  un Latvijas pārstāvis Toms Macuks.
MX2 klasē spraigā cīņā  “Vaidavas kausus” savā starpā sadalīja Latvijas sportisti. Par uzvarētāju kļuva Kristers Drevinskis, otrajā vietā Arnolds Sniķers, trešajā - Rainers Žuks.
Šogad  tālākais lēciens Klētskalna tramplīnā padevās igaunim Prītam Ratsepam – 39,5 metri,  kas tomēr  ievērojami  atpaliek no tramplīna rekorda.
Blakusvāģu ekipāžu cīņās sarežģītajā Apes mototrasē veiksmīgāki izrādījās kaimiņvalsts Igaunijas sportisti, aizņemot pilnīgi visu goda pjedestālu... …?
Tikai pašās sacensību braucienu beigās noskaidrojās Mini MX  klases uzvarētāju trijnieks:  Ralfs Skopāns, Ainārs Karro, Juris Sigajevs.
Senioru klasē  spožos  “Vaidavas kausus” savā starpā sadalīja pieredzes bagātie motokrosa meistari  Raimonds Baltgalvis,  Jānis Mironovs un  Arvis Sanders.
A35+ motociklu klasē abu braucienu startā vadību uzņēmās 2003. gada  galvenā Vaidavas kausa ieguvējs, motofrīstaila meistars Mārtiņš Aleksandrovičs, tomēr kopvērtējumā  uzvarēja  Raivo Freibergs, aiz sevis atstājot Mārtiņu un   Mareku Lavrovu.


Tradicionālā "Zelta mopēds"  balvas izcīņa , kas pēc  sacensību atjaunošanas Apē notika jau 12. gadu, atkal priecēja skatītājus ar kaislīgām bezkompromisa cīņām un lieliem ātrumiem."Zelta mopēds" sacensības tika vērtētas  vairākās klasēs:

ZM - līdz 16 klasē uzvarēja  Aksels Mangelsons, aiz viņa Oskars Zaķis un Ričards Stafeckis.

ZM 16+  veiksmīgājie un meistarīgākie - Ainārs Karro, Toms Leitis , Rojs Gredzens

ZM 2A klasē uz goda pjedestāla -   Arvo Matheuss,  Jēkabs Jānis Stūrmanis, Ilgonis Karro

ZM Meitenes -  Marleen Valdas,  Laura Gredzena, Suzanna Gredzena.

ZM Sports-  Ainārs Karro, Dagnis Skurulis, Renārs Karro.

            Mopēdu blakusvāģu klasē kā vienīgie startēja un tika apbalvoti  apeniešu ekipāža Oskars Zaķis /Mārtiņš Vītolnieks.

                   Visi rezultāti apskatāmi  šeit: htpps://speedhive.mylaps.com/Events/1392327

Paldies visiem! Uz tikšanos nākamajā, 45. Vaidavas kausā!

 

                              Joprojām  vācam motokrosa vēsturi bildēs, rakstos, atmiņās...

                  Varbūt arī  Jums ir  saglabājies kāds interesants vēsturisks materiāls par "Vaidavas kausu"?

 

Astra Binde,

"Motoklubs Ape" preses sekretāre,

Apes tūrisma darba organizatore

Tel.: 22037518, 643 22273, e-pasts: tic@ape.lv ,

www.apesnovads.lv